Tradiciškai, besibaigiant mėnesiui antradienį gausus būrys Klaipėdos krašto Rotary klubų: „Klaipėdos”, „Aditės”, „Senamiesčio” „Maris”, „Karalienė Luizė”, „Concordia1826”, Kretingos, Palangos ir Šilutės prezidentų bei klubų pareigūnų kartu su dviem buvusiais apygardos valdytojais – Antanu Čepiu iš Šilutės RK ir Arūnu Burkšu iš Klaipėdos RK „Concordia 1826” pakviesti Tauragės RK prezidento Kęstučio Pauliko ir klubo brolių susitiko „prezidentinių pietų” pačioje Lietuvos kultūros sostinės širdyje – Tauragės kultūros centre. Smagi 25-ių rotariečių delegacija nusprendė susipažinti su Mažosios Lietuvos, kuri šiemet mini 100-ąsias prijungimo prie didžiosios Lietuvos metines, istorija ir paveldu.

Visų atvykusiųjų dideliam ir maloniam nustebimui, prezidentinių pietų vojažo vadeles parėmė Tauragės RK brolis Sigitas Mičiulis, kuris seses ir brolius pakvietė į 100% elektra varomą autobusą. Pirmiausia apžvelgus Tauragės miesto įžymias vietas, kursas buvo nukreiptas link Nemuno – aplankant Smalininkus, Viešvilę ir įžymųjį Rambyno kalną.

Smagūs netikėti nuotykiai ekskursantų laukė ties Smalininkais, kur kažkada buvo Lietuvos ir Prūsijos siena. Mūsų elektrinį autobusą pirma sustabdė ir keliauninkus  „paauklėjo“ Prūsijos muitininkai, o vėliau teko „su apsauga“ būti pristatytais į to laikmečio Smalininkų mokyklą, kurioje papuolėme tiesiai į tikrą ir labai rimtą istorijos pamoką. Stropūs „mokiniai“ buvo apdalinti ledinukais. Žinoma, buvome palydėti ir į kavinukę, kur ragavome tradicinio Mažosios Lietuvos kafijos gėrimo, juodą duoną su keptais smulkintais lašinukais, ir dar kaži kuom...nes pas juos visko turi būti, kaip išsireiškė prūsų muitininkas.

Smalininkuose dar aplankėme unikalų žemės ūkio ir visokio gėrio padargų technikos muziejų.

Važiuodami pro didžiausio Lietuvos vėjo jėgainių parką, sužinojome apie Tauragės rajono siekį tapti ekologiškiausia – Žaliausia - savivaldybe Lietuvoje bei daug dalykų, susijusių su žaliąja, atsinaujinančia energija mums papasakojo Žaliosios energetikos guru Sigitas.

Kelionės metu sustojome prie Tauragės RK brolių lėšomis pastatyto įspūdingo kubo formos akmens paminklo, skirto 1812 metų Tauragės Konvencijai atminti.

Istorinė kelionė po etnines Skalvių žemes, kurioje apie šimtmečiais vykusius įvykius vaizdžiai pasakojo brolis Sigitas, truko gerokai iki pavakarių.

Rambyno užeigoje ne tik pasistiprinome, bet ir aptarėme Klaipėdos krašte vyksiantį Ukrainos dokumentinio filmo projektą, pasitarėme dėl susitikimo, skirto Rotariadai, bei nutarėme, kad prezidentiniai pietūs turės tęstinumą.